Barbara Stanisławczyk w wywiadzie udzielonym „Rzeczpospolitej” mówi o DAB+. Wydano 50 baniek na uruchomienie radia cyfrowego w Polsce, odbiorców można zmieścić na stadionie Lewartu Lubartów. Dalej jest jeszcze ciekawiej:

– Umowy z Emitelem na nadawanie cyfrowych kanałów obowiązują jeszcze przez 1,5 roku. Będą państwo próbować je rozwiązać czy bardziej poszukiwać wsparcia nadawców prywatnych, by jednak wsparli ten projekt i dzięki temu zwiększyli jego atrakcyjność o swoje stacje?
6 października organizujemy w Krakowie międzynarodową konferencję nt. cyfryzacji, na którą zaprosiliśmy przedstawicieli rozgłośni publicznych z całej Europy, dziennikarzy, przedstawicieli świata politycznego i przemysłu samochodowego. Będziemy się tam zastanawiać nad przyszłością cyfryzacji sygnału radiowego. Wiele państw zainwestowało w takie procesy, a z rynkiem odbiorców jest wszędzie podobnie, jak w Polsce. Jedynie Szwajcaria państwową decyzją uruchomiła cyfrowe radio naziemne i tam to działa. Norwegia przymierza się do takiej samej decyzji, ale tam cyfrowe radio jest bardziej uzasadnione z uwagi na geografię kraju. Pozostałe kraje zastanawiają się jednak, co dalej zrobić z tą technologią. My zamroziliśmy rozwój cyfrowego radia, ale – by nie niszczyć lekkomyślnie tego, co już zostało zbudowane – chcemy wypracować jakąś formułę dotyczącą tej technologii w całej Europie. Wydaje się, że przyszłość radia jest jednak raczej w nadawaniu FM, a jeśli także w innej formie przekazu, to bardziej w Internecie, gdzie można tworzyć kanały tematyczne i streamingować sygnał. Z drugiej jednak strony, młodzi dużo podróżują i słuchają radia w samochodzie. Niestety póki co przemysł samochodowy jest niechętny angażowaniu się w cyfryzację radia, a dopóki ta branża i nadawcy komercyjni nie przyłączą się do cyfryzacji, nie będzie ona miała sensu. Po konferencji będziemy bliżsi odpowiedzi na pytanie, co robić z cyfryzacją. Długo w takim stanie zamrożenia tego procesu nie ma co trzymać, bo przecież co roku na samo nadawanie cyfrowych kanałów przeznaczamy ponad 4 mln złotych.

http://www.rp.pl/Media-i-internet/309199907-Barbara-Stanislawczyk-prezes-Polskiego-Radia-Jedynke-czekaja-zmiany.html#ap-8″

http://www.rp.pl/Media-i-internet/309199907-Barbara-Stanislawczyk-prezes-Polskiego-Radia-Jedynke-czekaja-zmiany.html#ap-8